خوراك دام خوراك دام .

خوراك دام

بيماري هاي شايع در گوسفندان

بيماري هاي شايع در گوسفندان گوسفندان يك عدد از حيوان ها اهلي مي باشند كه به وفور شاهد مراقبت آن ها به وسيله روستاييان، كوچ نشينان و نيز دامداران مي باشيم . گوسفندان با توجه به مشخصات ذاتي و بدني خويش مي توانند براي آدم زياد موثر و كارامد باشند .

آسياب ميكسر

مي توان از گوسفندان براي تغذيه ي شير آن ها استفاده كرد و يا از پشم آن ها در صنايع ريسندگي به كارگيري كرد و حتي به طور مستقيم از گوشت اين حيوان به كار گيري كنيم كه داراي خاصيت هاي غذايي بسياري نيز مي باشد . اما در كنار اين مزاياي دوچندان محافظت گوسفند، مخاطرات و احتمالآ زخم ها و مضراتي هم در آن وجود دارد . اين حيوان به محافظت فراواني احتياج ندارد اما در صورتي كه هيچ گونه محافظت از آن فيس نگيرد و نكات بهداشتي دام در نگهداري آن در حيث گرفته نشود مي تواند به بيماري هاي مختلفي در گير شود . اين مدل بيماري ها مي توانند منجر تلف شدن تعداد زيادي از گوسفندان در گله شوند و ضررات مالي زيادي را براي دامداران و اشخاص به وجود آورند . نيز چنين احتمال سرايت اين گونه بيماري ها به انسان در چهره مصرف گوشت حيوان وجود دارااست . در اين مطلب مي خوا هيم به بيان بعضي بيماري هاي همگاني در گوسفندان و علت آن ها بپردازيم تا دام داران بتوانند به خوبي از تندرست گوسفندان خود مراقبت نمايند . 


بيماري آبسه ي پا: آبسه ي پا كه در بعضا زمان ها در پاهاي گوسفندان بروز مي نمايند مي تواند علت هايي نيز چون سود ي دانه هاي علوفه و يا آبسه ي عفوني داشته باشد . در صورتي كه اين آبسه ناشي از دانه ها ي علوفه باشد بايد با پنس دانه هاي علوفه را بيرون كرد و محل زخم را ضد عفوني كنيم . 
پمادهايي مثل اكتيول، آبسه ي عفوني را نرم كرده و آن گاه با اسكالپل يك شكاف ريز را در محل آبسه به وجود آوريم و در صورتي‌كه آبسه در اثر آبسه ي عفوني به وجود آمده بود آغاز به وسيله مصرف كردن پماد هايي نظير اكتيول، آبسه ي عفوني را قابل انعطاف كرده و سپس با اسكالپل يك رخنه‌ ريز را در محل آبسه به وجود آوريم تا چرك و عفونت هاي آبسه بيرون شود آن‌گاه از آنتي بيوتيك ها و ضد ويروس ها براي بهبودي آسيب و بازدارنده از عفونت آن مي شويم . 
[one_half] 
آبسه پا آبسه پا [/one_half] 
[one_half_last] 
آبسه پا آبسه پا [/one_half_last] 
بيماري آرتريت: آرتريت يك بيماري مي‌باشد كه معمولآ در بره هايي كه از يك هفته تا تعدادي ماه سن دارا‌هستند به وجود مي آيد اين بيماري به تورم مفصل هم معروف مي باشد . آرتريت در واقع يك نوع بيماري عفوني هست كه سبب ساز مبتلا شدن مفصل هاي پاهاي بره هاي متولد گرديده در مكان هاي سربسته مي شود . 
مدام بند اسم بره ها را بوسيله مواد آنتيي بيوتيك و ضد باكتري ضد عفوني كنيم تا عاري از ميكروب ها و ويروس هاي برهان بيماري شود . 
اين مدل بيماري و نيز بيماري هاي عفوني ديگر در بره ها اصولآ بوسيله بند ناف آن ها پس از به دنياآمدن پيدايش پيدا مي نمايند . براي پيش گيري از اين نوع بيماري در بره هايي كه در چنين مكان هاي سرپوشيده اي متولد و نگهداري مي شوند، مي بايست هميشه بند نام بره ها را توسط مواد آنتي بيوتيك و ضد باكتري ضد عفوني كنيم تا عاري از ميكروب ها و ويروس هاي دليل بيماري شود . در زماني كه اين بيماري به رخ وخيم در بره ها رخ مي دهد بهتر مي باشد كه معالجه بره بوسيله آنتي بيوتيك رخ بگيرد . 


برچسب: آسياب ميكسر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۱:۲۹ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :