خوراك دام خوراك دام .

خوراك دام

گوسفند طالشي

گوسفند طالشي گوسفند طالشي يكي از اشكال نژاد هاي گوسفندان ايراني مي باشد . اين نوع از گوسفندان دارنده رنگ پشم و پوست نخودي تا سپيد مي باشند كه تمامي دست و پاهاي گوسفند و هم قسمت راز داراي لكه هايي به رنگ قهوه اي واضح تا تيره مي باشد . به اين حافظه به اين نژاد نژاد طالشي مي گويند كه زيست بوم اصلي آن ها و يا اين كه منشآ زيست اين نوع از گوسفندان حوزه‌ ي طالش گيلان مي باشد و از جنوب طالش تا حوزه‌ ي آستارا و نيز ارتفاعات منگ و روستاهاي كوهستاني اين نواحي زيست دارند و مي بضاعت رويش آن ها را به وفور ديد . 

آسياب ميكسر
خصوصيات ظاهري گوسفندان طالشي: اين گوسفندان از لحاظ شكل ظاهري زياد شبيه گوسفندان زل مي باشند با اين تفاوت كه جثه ي بلندمرتبه تري نسبت به گوسفندان زل دارا هستند و دنبه ي كوچكي هم دارا هستند . كارشناسن دام ها بر اين يقين ميباشند كه گوسفندان طالشي به دليل جفت گيري گوسفندان زل و گوسفندان مغاني كه زيست ساكن نزديك به هم هستند به وجود آمده اند . از آن جا كه اين دسته از نژاد گوسفندان داراي جثه ي بزرگي مي باشند از لحاظ رويش گوشت و ايجاد ميزان گوشت دوچندان زمينه اعتنا مي باشند . گوشت اين گوسفندان ترد بوده و مرغوبيت نيكي داراست . از اين رو گوسفندان طالشي را نژاد گوشتي جور بندي مي كنند . گوسفندان طالشي در مرز غربي زيست بوم گوسفندان زل زندگي مي نمايند . 
گوسفند طالشي گوسفند طالشي 

گوسفندان اتاباي در مرز شرقي محفظه زيست گوسفندان زل نگه داري و رشد مي يابند . به گوسفندان اتاباي اصطلاحآ گوسفند نيم دنبه تركمني نيز گفته مي شود . اين گونه از گوسفندان جثه اي بسيار والا خيس از گوسفندان زل دارند و نيز بدني مقاوم براي زيست در بخشها كم آب را دارا مي باشند به طوري كه به راحتي مي بضاعت از آن ها در مناطق كم آب و سواي مراتع غني نگه داري كرد در صورتي كه جثه و مقدار ساخت گوشت آن ها نيز ناچيز نمي شود . گوسفندان اتاباي از جفت گيري در بين گوسفندان زل و نيز گوسفندان تركمن به وجود آمده اند . رنگ تن و پشم اين دسته از گوسفندان نخودي مي باشد . 


برچسب: آسياب ميكسر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۹:۲۷ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :