خوراك دام خوراك دام .

خوراك دام

مزارع صنعتي بوقلمون‌هايي

ميلاد بوقلمون‌ها در مزارع صنعتي بوقلمون‌هايي كه زندگي خود را در مزارع صنعتي شروع مي كنند هيچ زمان اقبال ديدن مامان خويش را ندارند همانطور كه مامان و بابا آنها شانس ديدن همديگر را نداشته‌اند! پس از تلقيح مصنوعي، بوقلمون‌هاي ماده تخم مي‌گذارند، تخم‌ها فورا به ماشين‌هاي مخصوص كه وظيفۀ گرم كردن تخم‌ها را دارا‌هستند منتقل ميشوند . تعدادي هزار جوجه به فاصلۀ چندين ساعت از تخم‌هاي خويش بيرون مي‌آيند . با استعمال از يك دستگاه خودكار پوسته‌هاي تخم‌ها و جوجه‌ها انقطاع ميشوند . جوجه‌هايي كه يه خرده در بيرون داخل شدن از تخم تاخير دارا هستند معمولاً همپا پوسته‌ها از سطل آشغال رمز در مياورند . به نظر من اينها جوجه‌هاي خوش‌شانس هستند چون سرانجام بدتري در انتظار آنهايي ميباشد كه از تخم بيرون آمده‌اند .

آسياب ميكسر

يكسري از جوجه‌ها بلافاصله درون پلاستيك انداخته مي‌شوند و در حالي كه در پلاستيك‌ها بسته شده است، براي انجام آزمايشات در قضيه سالمي جوجه‌ها به آزمايشگاه فرستاده ميگردند . بعضي از اين جوجه‌ها نيز بدشانسي (؟) مي‌آورند و گذشته از آنكه در پلاستيك‌ها گشوده شود خفه ميگردند . 
turkey hatch معاش بوقلمون‌ها در دامداري‌هاي صنعتي موقعيت معاش بوقلمون‌ها در مزارع صنعتي دقيقاً مانند معاش مرغ‌هاست . هر پرنده حدود ۱ متر مربع اطراف در اختيار دارااست . در صورتي‌كه جثۀ يك بوقلمون را در ذهن خود مجسم كنيم، به راحتي ميتوانيم حدس بزنيم كه آن‌ها فضاي كافي براي منش رفتن ندارند . در قفس‌هاي پرازدحام، اين پرندگان از انجام ساده‌ترين كارهاي لذت‌بخش مانند به دست آوردن دوش گرد و خاك، تعالي كردن فرزندان، جستجو در خاك براي غذا، پرواز كردن و حتي دويدن محروم مي باشند . اين شرايط سخت، بوقلمون‌ها را عصبي مينمايد طوري كه آغاز به زخم زدن به همديگر مي‌كنند . براي اندك كردن تلفات ناشي از اين جنگ‌ها، وقتي كه بوقلمون‌ها هنوز جوجه هستند نوك بالا و چنگال‌هاي آن‌ها با تيغ داغ بريده مي شود و قسمت آويزان پرنده ها نر كه از نوك تا سينه‌ها امتداد دارااست برداشته ميگردد . تمام اين عمل‌ها بدون به كارگيري از داروي بي‌حسي انجام ميشود . 
factory farm1 farm2farm3 
براي آنكه وزن پرنده ها در كمترين بازه ممكن يعني ۵ ماه به چيزي فراتر از وزن طبيعي يك بوقلمون برسد، با استعمال از اصلاح نژادي، غذاهاي هرموني و غيره اين طيوران را كه در وضعيت ارگانيك هيچوقت در گير چاقي نمي‌شوند، آنچنان چاق ميكنند كه ذيل توشه وزن خود چلاق مي‌شوند . اين بوقلمون‌ها تا روزي كه مثل كالاهاي بي‌ارزش درون كاميون‌ها ريخته شوند تا به كشتارگاه برده شوند، هواي نو را تنفس نمي كنند و روشنايي خورشيد را بر پشت خود شم نميكنند . در بعضا از پرورشگاه‌ها حتي به اين نيز اكتفا نمي كنند و پرنده ها بيمار و زخمي را آنقدر ميزنند تا بميرند يا آنان را خفه مي نمايند . 


برچسب: آسياب ميكسر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۳:۴۰ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :