خوراك دام خوراك دام .

خوراك دام

گوسفند مي تواند در عمده شرايط آب و هوايي رشد يابد

رويه هايي كه مي بضاعت دامداري را به كاري پر در آمد تبديل كرد ! روش شغل هاي زيادي براي ارتقاء سود دهي گوسفند و دام ها وجود دارااست . يكي از منش هاي كليدي اين كار، به كارگيري از داروهاي تهيه و تنظيم كننده هورمون ، براي ارتقا تعداد دفعات جفت گيري در حيوان هست . يكي از اولين حيواناتي كه آدم براي استعمال از آن ، رام كرد گوسفند بوده است . 

آسياب ميكسر

گوسفند مي تواند در عمده شرايط آب و هوايي رشد يابد و رشد كند و با كمترين و حاجتمند ترين علوفه ها نيز مي تواند به رشد خويش ادامه دهد .اما در ميهن ما اولين هدف براي رشد گوسفندان به كارگيري از گوشت آن هست و پشم و پوست آن منزلت هاي بعدي را به خويش اختصاص داده اند . 
نكته اساسي ديگر اين مي‌باشد كه گوسفندان بر بر خلاف ديگر حيوانات نياز به رده مختص ، يار با تجهيزات گران بها براي رشد نيستند . آدم ها هم براي ادامه حيات خود علاوه بر مواد غذايي گوناگوني كه استفاده مي كنند ، نياز به پروتئين نيز قسمتي از يك عدد از داراي اهميت ترين آن‌ها مي باشد . نياز هر روزه آدم ها به پروتئين تماما مشهود مي باشد و درست هست كه امروزه مواد مختلفي جايگزين گوشت حيوانات شده است البته باز عمده مردم مزه گوشت گوسفند و گوساله را به اين مواد و فراورده هاي جديد ترجيح مي دهند . • رگولين رگولين در واقع يك قطعه اي مي باشد كه روي گوش گوسفند هاي نر و ماده به ياري وسيله اي تفنگ مانند وصل مي نمايند . چندين قطعه از رگولين را زير پوست حيوان نر و ماده قرار مي دهند ، البته اين جاگذاري در نرها بايد حدود 7 روز زودتر از ماده ها انجام شود . آنگاه از عبور كرد 50 روز مي بضاعت و توان گوسفندان نر و ماده را درون يك گله كنار هم قرار داد و شاهد تاثير اين هورمون هاي كاشته گرديده بود . اما بهتر ميباشد دامپزشك اين كاشت را انجام دهد .خاصيت موجود در رگولين ، ترشح هورمون ملاتونين مي باشد كه ناچيز قليل ، به بدن حيوان وارد مي شود و سبب ساز مي شود كه گوسفند ماده ، تصور كند روز بسيار كوتاه و شب ها طولاني گرديده اند . اين حس ، دام را به ياد فصل جفتگيري مي اندازد . يعني مي تواند به جز اواخر پاييز و اوايل فصل بهار در فصول ديگر نيز شاهد جفتگيري دام ها بود . نكته اي كه حائز اهميت ، اين مي باشد كه كاشت اين قطعه ، هيچ خطري را در هيچ يك از فرآيند پرورش گوسفندان و حتي بره هاي نو متولد شده ندارد و در سال آنگاه هم گوسفندان در فصل ارگانيك خود شروع به جفتگيري مي نمايند . اما مانند هر عملي اين كاربايد در محيط مناسب و بهداشتي و با استعمال از وسيله هاي بهداشتي انجام شود تا قابليت عفونت و آلودگي گوسفندان را تا آنجا كه مي توانايي كاهش داد . • پروار بندي پرواربندي در واقع فرايند و پروسه اي مي باشد كه طي آن كارايي مي شود كه وزن گوسفندان را با منش هاي متفاوت و دادن تغذيه مطلوب تا آنجا كه مي توان ، ارتقا دهند و درانجام پروار بندي بايد به تغذيه و دسته زندگي دام ها توجه ويژه و خاصي كرد . 


برچسب: آسياب ميكسر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۴:۵۳ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :